Rozhodli o tom účastníci semifinále ankety Zlatý Ámos, které se díky internetu uskutečnilo v úterý, 16. března. Všichni semifinalisté měli stejný úkol, předvést ostatním, jakými třemi předměty je vybavili žáci s tím, že nejlépe charakterizují jejich vzájemný vztah. Děti Lenky Baše jí například daly švihadlo, protože se spolu s ní vyšvihly k pěkným výsledkům, protože je jim spolu do skoku a protože tohle pouto nikdo jen tak nepřetrhne.
Sedmáci Lucii Bezdíčkovou vyslali do boje mimo jiné s fousky. Protože moc dobře vědí, že jim ta jednička unikne občas jenom o fous, že i fous štěstí má svou cenu a že má i moc odhánět strach, že neuspějí z její milované matematiky.
To Petra Curka žáci vybavili kromě nože a paličky od bicích také košíkem plným čerstvých vajíček. Jeho žačka Alča je sebrala od své slepičky a donesla je proto, aby kdyby to náhodou nevyšlo, ať si pan učitel dá alespoň smaženici na uklidnění.
Společnou cestu za vzděláním symbolizoval model lodi, kterou deváťáci svěřili do rukou Bohdana Hladkého. Podle nich jako poděkování za to, že je úspěšně provedl po rozbouřeném moři jejich dospívání.
Nápady dětí byly víc než originální – záchranná vesta, kufr, muffiny, telefon, modrá košile, úsměv, sbírka vlastních básniček, nebo třeba čerstvě smažený řízek. To vše pro děti a jejich učitele znamená mnohem víc než pro ostatní smrtelníky. Věřili byste, že třeba takového plyšového lenochoda osmáci Tomáše Pírka vybrali proto, že je stejně jako pan učitel chlupatý, namakaný a usměvavý?
„Všem semifinalistům gratuluji, protože jedno vítězství, a to to nejcennější, už mají v kapse. Vyhráli u svých žáků,“ říká zakladatel a ředitel ankety Zlatý Ámos Slávek Hrzal. „Osvědčili se i jako vynikající porotci, kteří rozhodli o tom, kdo je bude reprezentovat v dalším klání.“
Finále 28. ročníku ankety Zlatý Ámos se uskuteční, opět on-line, příští týden v pátek 26. března, kdy bude znám nový Zlatý Ámos, Ámos sympaťák, Ámos fyzikář i Dálkový Ámos on-line. Více na webu zlatyamos.cz.