Dvoudenního jednání v Brně se účastní státy, které jsou součástí Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání (EHEA). Jedná se nejen o státy Evropské unie, ale také další evropské země včetně balkánských a kavkazských, a dále také o Ukrajinu, Turecko či Kazachstán. Konzultativními členy jsou evropské vysokoškolské asociace, jako například Evropská univerzitní asociace či Evropská studentská unie.
Jednání se účastní i náměstkyně pro řízení sekce vysokého školství, vědy a výzkumu Radka Wildová. Ve svém projevu poděkovala členům BFUG za vyjádření podpory Ukrajině a vyloučení Ruska a Běloruska z boloňských struktur, ke kterému došlo na jednání ve Štrasburku v dubnu toho roku.
„Tento rok přinesl události ohrožující základní principy svobody a demokracie, na kterých je Evropský prostor vysokoškolského vzdělávání vystavěn. Vážím si toho, že členové boloňské skupiny vyjádřili jednotu a vyslali jasný signál, že demokratické hodnoty nemohou být zpochybňovány," uvedla náměstkyně Wildová.
Náměstkyně pro řízení sekce vysokého školství, vědy a výzkumu MŠMT Radka Wildová v první den jednání Řídicí
skupiny Boloňského procesu.
Dvoudenního jednání v Brně se účastní zástupci států, které jsou součástí Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání (EHEA).
Hlavním tématem pro toto zasedání byl rozvoj kvality výuky na vysokých školách. Účastníci se budou zabývat možnostmi podpory inovativní výuky z ministerské úrovně a propojováním pedagogických dovedností vysokoškolských učitelů s jejich kariérním rozvojem. V průběhu jednání dojde v Brně i na diskuzi o tom, jakým způsobem čelí státy současné energetický krizi a podporují vysoké školy ve zvládání nárůstu nákladů na provoz.
Účastníci jednání Řídicí skupiny Boloňského procesu v Brně.
Boloňský proces je sérií ministerských konferencí a dohod mezi členy Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání. Jeho cílem je navyšování prostupnosti národních vysokoškolských systému při současném zachování jejich diverzity. Během více než dvacetileté existence vznikla v rámci Boloňského procesu řada nástrojů, které dnešním studujícím výrazně zlepšují možnosti studovat a pracovat v zahraničí.Mezi hlavní přínosy Boloňského procesu patří zavedení třístupňového dělení vysokoškolského studia na bakalářský, magisterský a doktorský cyklus, zavedení ECTS kreditů, dodatků k diplomu či kvalifikačních rámců. Tyto nástroje usnadňují přístup ke studiu v zahraniční, zjednodušují jeho následné uznávání a navyšují možnosti pracovního uplatnění napříč Evropou a v řadě dalších zemí.