ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Co konkrétně přinese školská reforma rodičům a jejich dětem v tomto školním roce?
    • Domníváte se, že využijete větší volnost, kterou nový způsob výuky nabízí?
    • Nabídka diářů na školní rok 2009/10 pro studenty středních škol
    • Zápis_4_2015 final
    • Stanovisko MŠMT k nepřesným informacím TV NOVA

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Vzdělávání ⁄ Školství v ČR ⁄ O školské reformě ⁄ Školská reforma z pohledu učitelů ⁄ Co si myslí učitelé a ředitelé o školské reformě? ⁄ Co konkrétně přinese školská reforma rodičům a...

Co konkrétně přinese školská reforma rodičům a jejich dětem v tomto školním roce?

Jak na tuto otázku odpovídají ředitelky a ředitelé základních škol z různých míst České republiky?      
Zdeněk Brož, ředitel Základní školy Chrudim, Dr. J. Malíka 958,
aprobace: matematika – základy techniky:
"Konkrétně v naší škole v tomto školním roce jak žáky, tak jejich rodiče nic převratného nečeká. Podle vlastního školního vzdělávacího programu učíme letos již pátým rokem a všechny zásadní změny jsou již několik let realizovány. Drobné úpravy nastaly jen v učebních plánech, kde jsme využili větší volnosti a variability, kterou školám umožnilo Opatření ministryně školství mládeže a tělovýchovy, kterým se mění Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání z června roku 2007."

Radek Dolenský, ředitel základní školy v Plzni,
aprobace: matematika - fyzika:

"Všechny děti v první třídě budou na vysvědčení hodnoceny slovně. Zařadili jsme povinnou výuku angličtiny od 1. ročníku. Děti mají integrovaný předmět Umění a práce (1.stupeň) a Občanství a zdraví (2.stupeň). Ale spousta věcí zůstává „při starém“, protože jsme je proměňovali již během uplynulých let."

Vratislav Brokl, ředitel Základní školy Za Alejí 1072, Uherské Hradiště:
"Věřím tomu, že rodiče si brzy zvyknou na to, že se škola mění a že děti budou mít méně encyklopedických znalostí, ale budu se daleko lépe orientovat v životě."

Miroslav Strouhal, ředitel Základní školy Velké Němčice na Břeclavsku:
"Věřím, že jsme škola, která před tvorbou vlastního ŠVP nespala. Snažili jsme se spoustu věcí předem vyzkoušet (např. celoškolní projekty, evaluační dotazníky, společné akce školní komunity atd.). Myslíme si tedy, že ti, kteří školu znají déle, vědí, že naše prostředí je trošku jiné. Myslím, že viditelných změn letos moc nebude. Revoluce se u nás nechystá. Rádi bychom do naší práce zařadili některé nové věci (například celoškolní projektový den na jedno z průřezových témat). Ale to jsme stejně dělali i v minulých letech."

Alena Kotrbová, ředitelka základní školy v Kutné Hoře:
"Pro naše děti a jejich rodiče neočekáváme žádné převratné změny, škola se touto cestou již několik let ubírá. Rodiče byli samozřejmě informováni o zahájení realizace školního vzdělávacího programu v prvním a šestém ročníku. Jako  „novinka“ je u nás pro tento školní rok připraveno písemné sebehodnocení všech žáků školy, zaměřené na osvojování kompetencí. Až dosud probíhalo sebehodnocení v jednotlivých předmětech průběžně, nyní se stane pevnou součástí hodnocení každého dítěte."

Dagmar Satková, ředitelka Základní školy Vidče na Vsetínsku,
aprobace: čeština - francouzština:

"Přínos reformy rodičům a dětem v tomto školním roce nedovedu posoudit dopředu, snad jen to, že proces učení by měl být pro děti zajímavější a tvořivější."

Miloslav Hons, ředitel Základní školy Na Příkopech 895 v Chomutově,
aprobace: ruština - zeměpis - tělocvik:
"Ti, kteří se zajímají o školu svých dětí, mají možnost ji více aktivně ovlivňovat. Vybírat ze škol na základě kvalitnějších informací o školách. Dětem větší výběr v tom co JÁ chci. Zatím s nebezpečím, které přináší odpovědnost za svá rozhodnutí a činy. To se stále těžce učíme.

Možnost naučit se cizí jazyk tak, aby byl ke každodennímu použití. Možnost a snad i nutnost (raději touhu) učit se demokracii."

Ivana Honsejmanová, ředitelka Základní školy a Mateřské školy Klíč v České Lípě:
"V první řadě větší spektrum předmětů, např. anglický jazyk a výpočetní techniku od první třídy. Dále dramatickou výchovu na prvním a osobnostně-sociální výchovu a další volitelné předměty na druhém stupni. Možnost volby, která umožní určitou profilaci žáka. Reforma se však neodehrává jen v prvním a šestém ročníku. Nejsou to žádné „hájené“ třídy, okolo kterých je křídou nakreslený kruh.

Vidím ji v každé třídě, v jejím uspořádání, vybavení, na školních pravidlech, v portfoliích žáků, v plánech vlastního rozvoje učitelů, v komunikaci s rodiči, ve formulaci naší nové vize: „Škola jako klíč  k životu“.

Helena Fučíková, ředitelka základní školy v Praze 10 - Hostivaři:
"Větší důvěru rodičů k práci učitele a vedení školy, zlepšení klimatu ve školách, dětem tvořivost a odpovědnost za vlastní výsledky."

Hana Vellánová, ředitelka Základní školy Planá nad Lužnicí na Táborsku,
aprobace: přírodopis - základy zemědělské výroby - lektor a učitel OSV:

"Možná ani nepoznají, že právě 1. a 6. ročník se učí podle ŠVP. Ale všechny děti ve škole mají dneska mnohem větší nabídku volitelných předmětů, samy mohou ovlivňovat jejich skladbu. Objevují se třídní a celoškolní projekty.

Prvňáci se učí angličtinu, tak jak si to přáli rodiče. Výchova ke zdraví není jenom teorií – jídla na výběr, skladba jídelníčku, zdravé svačinky místo automatů, to jsou také přínosy přemýšlení  a realizace ŠVP."

Jan Pechlák, ředitel Základní školy Příbram - Březové Hory,
aprobace: matematika - tělocvik:

"I když v  letošním školním roce začínáme s  výukou podle vlastního ŠVP teprve prvním rokem (1. a 6. ročník), ani v ostatních třídách se metody a formy práce nijak zvlášť neliší a není to v našem případě žádný náhlý převrat ve způsobu výuky (jak již bylo uvedeno výše).

Ve větší míře než dříve je kladen důraz na sebehodnocení žáků, mimo jiné i tvorbu vlastního žákovského portfolia, jehož obsah a jeho hodnocení bude i součástí setkávání učitelů s žáky a jejich rodiči. Tady vidíme další možnost užší spolupráce s rodiči a zvýšení zájmu rodičů o výsledky svého dítěte a hlavně také o celkové dění ve škole – „co se to naše dítě vlastně učí, jak se to učí, proč se to učí apod.“ Předpokladem je samozřejmě otevřenost a vstřícnost školy vůči rodičům."

Nahoru

Navigace v sekci

  • Strategické a koncepční dokumenty
  • Soubory pedagogicko-organizačních informací
  • Statistika školství
  • Ekonomika školství
  • IPs projekty z OP JAK
  • Jazykové vzdělávání, ECML
  • Státní maturita
  • Vzdělávací soustava
  • Jednoleté kurzy cizích jazyků
  • Rozcestník školských portálů
  • Doklady o vzdělání - vysvědčení, výuční listy a diplomy (mimo dokladů z VŠ)
  • Posuzování zahraničního středoškolského studia pro zdravotní a sociální účely
  • Uznání zahraničního vzdělání (s výjimkou VŠ)
  • Legalizace – ověření dokladů o vzdělání v ČR pro zahraničí (mimo dokladů z VŠ)
  • Europass ČR
  • Prevence rizikového chování

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací