aprobace: matematika - základy techniky:
"Za důležitou věc považuji to, že při uskutečňování reformy jsou učitelé vedeni (nebo snad nuceni?) přijmout svůj díl zodpovědnosti. Spolu s mými kolegy jsme uvítali možnost výrazněji ovlivnit rozvržení učiva a vhodně ho redukovat s ohledem na jeho využití v praktickém životě. I když bychom i nyní našli v Rámcovém vzdělávacím programu témata, která by se na základní škole nemusela vyučovat, případně jsou zařazena pouze s ohledem na stávající přijímací řízení na střední školy."
Jana Černá, učitelka na Základní škole Za Alejí 1072, Uherské Hradiště:
"Já jsem si uvědomila, že není zase tak důležité, aby žák znal řadu faktů. Pro děti je dobré, když se učí samostatnému myšlení, vlastně samostatnosti vůbec a zjistí, že své poznatky mohou využít v praxi."
Zdeněk Sotolář, učitel a výchovný poradce na Základní škole Velké Němčice na Břeclavsku,
aprobace: čeština - dějepis:
"Určitě ano. Reforma by mohla učitelům více uvolnit ruce, dát prostor tvořivosti a vlastním nápadům. Dříve nám ruce svazovalo množství závazného učiva, tvořivost a nápady narážely na nedostatek času. Tady nabízí reforma řešení."
Milada Valová, učitelka na základní škole v Kutné Hoře,
aprobace: matematika - zeměpis:
"Reforma dává víc prostoru pro tvořivost učitelů v těch školách, kde dosud nenastal obrat k využívání efektivních metod výuky. Rovněž pomáhá zdůrazňovat orientaci na osobnost žáka."
Dobromila Halamíková, učitelka na Základní škole Vidče na Vsetínsku:
"Myslím si, že mi reforma může do jisté míry pomoci v mé práci, co vše bylo dobré nebo naopak, se ukáže až za delší čas."
Romana Beková, učitelka na Základní škole Na Příkopech 895 v Chomutově,
aprobace: DPS pro ZŠ a SŠ, vyučuje matematiku a fyziku:
"Reforma nám (mně) již velice pomohla. Dala možnost mně i ostatním kolegům pochopit a aktivně používat spolupráci, naslouchání, respektování, hodnocení, sebehodnocení, různé formy a metody práce... Co ale já považuji za největší pomoc, je to, že se všichni snažíme o dosažení „společného cíle“ „společnou řečí“, ať již s velkými nebo malými úspěchy."
Věra Švecová, učitelka na Základní škole Planá:
"Ano, poskytuje mi větší prostor pro moji tvořivost a svobodnou volbu, jak a co budu své žáky učit."
Markéta Růžková, učitelka na základní škole v Praze 10 - Hostivaři:
"Ano."
Ludmila Michálková, učitelka na Základní škole Příbram - Březové Hory,
aprobace: přírodopis - tělocvik:
"Mně osobně reforma pomůže, abych se dostala ze stresu, že nestíhám naučit všechno základní učivo dané osnovami. Pokud jsem chtěla dát žákům prostor, aby realizovali skupinové nebo samostatné projekty, prováděli pokusy, experimenty, vyvozovali závěry, stávalo se nezřídka, že jsem nestihla probrat vše, co jsem měla. Teď mám možnost zařadit pro splnění očekávaných výstupů učivo, které by mělo vést k naplnění výstupu. Žáci mohou dostat větší prostor na realizaci svých myšlenek a pokud je nějaké téma zajímá hlouběji, není tak velký problém najít si pro něj čas a prostor."