Do šetření se zapojily téměř čtyři tisícovky škol a celkem 281 tisíc žáků základních škol a víceletých gymnázií. „Celoplošné zjišťování provádíme pravidelně každé čtyři roky, nyní jsme jej kvůli pandemii museli posunout o rok. Využili jsme letos i dotazníky, protože jsme chtěli znát například postoje pedagogů k důležitým tématům,“ řekl ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal. Zpráva se zaměřuje nejen na samotné výsledky, ale vliv distanční výuky a socioekonomického statusu na výsledky vzdělávání. „Poslední plošné šetření proběhlo v roce 2017, tedy v době předcovidové, další proběhlo letos, tedy v době po covidu. Z výsledků se ukázalo, že se příliš nevyplnily černé scénáře o výrazně negativním dopadu pandemie na vzdělávání,“ doplnil Tomáš Zatloukal. "Chci moc poděkovat všem učitelkám a učitelům, protože hlavně díky nim se tyto černé scénáře nevyplnily," doplnil ministr Balaš.
Kompletní zprávu ČŠI naleznete ZDE.