Stálá konference asociací ve vzdělávání (SKAV) vydala stanovisko ke Standardu kvality profese učitele. Smysl standardu spatřuje v tom, že jasně definuje roli, funkci a činnost učitele vzhledem k potřebám společnosti a transformaci vzdělávání. Diskuze o standardu učitelské profese SKAV velmi vítá.
Ve svém stanovisku SKAV uvádí, že Standard kvality profese učitele byl měl především sloužit k definování státní zakázky pro přípravné vzdělávání učitelů, k cílené odborné i finanční podpoře učitelů v jejich profesním rozvoji, k účinnému vykonávání profese a k profesní sebereflexi, ke koncipování účinného systému DVPP a v neposlední řadě k pochopení smyslu a přijetí cílů transformace učiteli i veřejností.
SKAV dále zdůrazňuje podpůrnou funkci standardu pro učitele v praxi. S jeho pomocí učitel hledá cestu zlepšování a může se opírat o cílenou metodickou podporu. Standard dle SKAVu může sehrát pozitivní roli jedině tehdy, že budou splněny podmínky pro jeho užitečné fungování. Nebudou-li podmínky zajištěny, standard může působit naopak negativně.
Ve svém stanovisku, které zveřejnilo na svých stránkách Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, SKAV výše
zmíněné podmínky jmenuje. Patří mezi ně zejména to, že Standard musí být vyvinut s pomocí veřejné diskuze, či
nutnost, aby tvorba a zavedení standardu byly v souladu s ostatními opatřeními vzdělávací politiky.
SKAV je dobrovolné seskupení pedagogických asociací, programů a občanských sdružení usilující o podporu a ochranu
progresivních změn ve vzdělávání a o zprostředkování výměny informací a komunikace mezi pedagogickými iniciativami,
neziskovým sektorem, státní správou, samosprávou a veřejností.
DÁLE ČTĚTE: Stanovisko SKAV ke Standardu kvality profese učitele