Tématem Plánování osobnostního rozvoje se zabývá Národní institut pro další vzdělávání prostřednictvím projektu K2 – kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání a jeho klíčové aktivity Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání. Poslední květnový víkend (30. 5. – 1. 6. 2014) se v pražském hotelu Olšanka konala vzdělávací akce k přiblížení problematiky osobního a osobnostního rozvoje. Zúčastnili se jí pracovníci pracující s dětmi a mládeží z neziskovek, středisek volného času i pedagogové z různých typů škol.
V průběhu bohatého třídenního programu, kterým provázeli zkušení lektoři, se účastníci seznámili s různými aktivitami a metodami k poznání sebe samého, se silnými stránkami v plánování osobnostního rozvoje, s kompetencemi k efektivní komunikaci a týmové spolupráci, dozvěděli se, co je emoční inteligence, škála kontroly a autonomie nebo změnový kříž. Pronikli do teorie Schulz von Thunova principu zpětné vazby, teorie SMARTER, do techniky paralelního myšlení nebo do zásad týmového koučinku a jejich využití v práci s mladými lidmi. Dověděli se, co je funkční akční plán a jak jej sestavit, diskutovali o Osobním kompetenčním portfoliu a jeho rozvoji prostřednictvím akčního plánu a prošli si mnoha dalšími aktivitami, které souvisejí s plánováním osobnostního rozvoje. Po celou dobu akce účastníci pracovali se Sebezkušenostním deníkem, prostřednictvím kterého mohl každý osobně zhodnotit, co mu která aktivita, vzdělávací technika či metoda přinesly.
A co od kurzu účastníci očekávali? Vesměs se chtěli dozvědět co nejvíce o sobě, aby poté mohli lépe vzdělávat děti a mládež a pomoci jim v jejich osobním rozvoji.
- vk-
2014-06-04