Formulář Letter of Intent (viz Formuláře příloh) byl vložen nedopatřením a není pro tuto veřejnou soutěž relevantní. Na české straně rovněž není nutné dokládat Letter of Agreement, který však může být požadován indickou stranou. V tomto případě žádáme uchazeče na české straně o součinnost.
- 1. Je na české straně jediným možným uchazečem o poskytnutí podpory výzkumná organizace?
Uchazečem na české straně mohou být jak výzkumné organizace tak malé a střední podniky. Totéž platí pro dalšího účastníka/další účastníky projektu.
- 2. Je na české straně povinný další účastník (jak je tomu na indické straně) a kolik je možné mít v projektu partnerů?
Na české straně další účastník povinný není, do projektu lze zapojit 1 nebo i více partnerů.
- 3. Je možné, aby se v projektu účastnila soukromá společnost na české straně a universita na Indické straně?
Ano, je možné, aby se na české straně účastnila soukromá společnost a na indické straně univerzita.
- 4. Je třeba nějak doložit indickou část projektu?
Indickou část projektu je třeba doložit v „Application Form“, kde musí být příslušné části formuláře dohodnuty s indickou stranou (ve formuláři jsou tato místa vyznačena).
- 5. V případě dalších účastníků projektu je třeba prokázat právní ošetření jejich vzájemných vztahů a doložit tedy návrh nebo kopii již uzavřené smlouvy o účasti na řešení projektu. Jedná se o smlouvu mezi hlavním řešitelem a spoluřešitelem/spoluřešiteli na české straně nebo se také jedná o doložení spolupráce mezi řešitelem v ČR a řešitelem v Indii?
V případě smlouvy o účasti na řešení projektu se jedná o smlouvu mezi hlavním řešitelem a spoluřešitelem/spoluřešiteli v ČR. Spolupráce mezi řešitelem v ČR a řešitelem v Indii se dokládá „Application Form“, viz dotaz č. 4.
- 6. Jak máme řešit v „Application Form“ originální podpisy české a indické strany?
Formulář s podpisy stačí naskenovat a zaslat indické straně e-mailem, totéž provede indická strana; vzájemné zasílání originálu není třeba.
- 7. Jaká je doporučená maximální výše požadované podpory na jeden projekt za českou stranu?
Maximální výše požadované podpory vychází z celkové alokace na tuto VES, což je 84 mil. Kč a bude záviset na počtu vybraných projektů. Jedná se o prostředky určené pouze pro českou stranu. Na indické straně budou vyčleněny samostatné prostředky.
- 8. Je možné za jeden subjekt podat i dva a více projektů? Může být jedna osoba řešitelem ve více projektech?
Ano, jeden subjekt může ve veřejné soutěži podat více návrhů projektů, projekty však musí být zaměřeny na různá témata.
Ano, jedna osoba může být v jedné soutěži řešitelem u více projektů, projekty však musí být zaměřeny na různá témata.
- 9. Může být v projektu za českou stranu hlavním řešitelem zaměstnanec univerzity, který nemá české občanství?
Ano, v projektu za českou stranu může být hlavním řešitelem zaměstnanec univerzity, i když nemá české občanství. Důležité je, aby byl zaměstnancem univerzity.
- 10. Může být doba řešení projektu cca 3-5 let?
Dle zadávací dokumentace je doba řešení podpořených projektů stanovena na 3 roky, delší doba řešení není tedy možná.
- 11. Musí být výsledky projektu splněny ke konci tříletého období trvání projektu?
Výsledky musí být splněny nejpozději do 1 roku od ukončení projektu (může dojít k situaci, že z objektivních příčin není možné některé výsledky splnit ve vymezeném termínu).
- 12. Může být jediným výsledkem projektu publikace v odborném periodiku?
Ano, jediným výsledkem může být publikace v odborném periodiku, musí se však jednat o některý z impaktovaných časopisů.
- 13. Osobní náklady
1) Je možné podat projekt (a řešit jej) s nulovou finanční alokací v osobních nákladech?
2) Je nutné pro čerpání osobních nákladů mít se zaměstnancem/členem řešitelského týmu/řešitelem vyspecifikovanou část úvazku na projekt?
Nulová finanční alokace v osobních nákladech projektu je možná, pokud je pracovník organizace, se kterou má navázaný pracovně-právní vztah, uváděn v jejím řešitelském týmu a pokud organizace takovou formu zapojení do projektu umožní.
V případě čerpání osobních nákladů platí že:
Dokladování způsobilosti (pro případ pozdější kontroly ze strany kontrolních orgánů) se provádí na základě:
a) pracovní smlouvy nebo dohody;
b) mzdové rekapitulace či jiné vhodné formy doložení celkových způsobilých mzdových výdajů zaměstnanců (např. rozpis mzdových výdajů, sjetiny z účetního systému) za sledované období;
c) dokladu o úhradě.
Pro prokázání přímých osobních nákladů platí, že:
Pracovní smlouvy a dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr nebo její přílohy musí obsahovat:
a) identifikaci projektu, do kterého je pracovník zapojen,
b) popis pracovní činnosti (tj. náplň práce) relevantní pro projekt, včetně rozlišení, zda se jedná o hospodářskou nebo nehospodářskou činnost,
c) rozsah činnosti, tzn. úvazek či počet hodin za časovou jednotku (měsíc, rok, apod.)
Skutečně odpracované hodiny vykazuje příjemce prostřednictvím pracovních výkazů. Výkaz práce musí být dokládán u všech pracovníků, pokud není možné jednoznačně vyloučit skutečnost (např. doložením pracovní náplně v pracovní smlouvě), že by daný pracovník mohl v rámci své pracovní náplně vykonávat i hospodářskou činnost/smluvní výzkum/případně jinou činnost mimo projekt.
Pracovní výkazy se připravují v souhrnném přehledu za jednotlivá sledovaná období. Příjemce/další účastník projektu je povinen uschovat pracovní výkazy pro účely kontroly.
Pracovní výkazy jsou vyžadovány jen při výskytu alespoň jedné z následujících okolností:
a) jedná se o pracovníka, který v rámci daného pracovně právního vztahu vykonává činnosti pro projekt i mimo projekt;
b) jedná se o projekt, ve kterém se využívají nepřímé náklady, a u dané pracovní pozice nelze dopředu vyloučit riziko, že by vykonávala i agendu zařazenou do nepřímých nákladů (tzn. je zde riziko dvojího financování).
c) v případě projektů v oblasti VaVaI, kdy je podpora poskytnuta v režimu nezakládajícím veřejnou podporu, má-li pracovník ve své náplni práce umožněn i výkon hospodářské činnosti;
d) jedná se o pracovníka zaměstnaného na základě dohody o provedení práce nebo dohody o pracovní činnosti.
Příjemce je povinen zajistit, aby všechny transakce, zejména příjmy a výdaje související s projektem, byly v rámci účetnictví jasně identifikovatelné. Proto je nezbytné, aby příjemce/další účastník projektu vedl evidenci osobních výdajů způsobem, který mu umožní oddělit výdaje související výlučně s projektem a tyto výdaje zaúčtovat na základě příslušných dokladů. Z předložených dokladů musí vždy jednoznačně vyplynout celková výše způsobilých osobních nákladů s vazbou výhradně na daný projekt.