Povinnost publicity příjemců a dalších účastníků projektů vyplývá z platných dokumentů Finančních mechanismů Norska 2009-2014 – zejména z Nařízení o implementaci Norského finančního mechanismu 2009-2014 (dále Nařízení) a jeho příloh 4 a 12 – a z Rozhodnutí o poskytnutí institucionální podpory projektu mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji v rámci Česko-norského výzkumného programu CZ09 (dále rozhodnutí; zejména článek 5 odstavec 5; čl. 12 odst. 5 a 17).
Povinnost publicity se vztahuje i na zprostředkovatele programu MŠMT!
Důležité:
Příjemce (včetně účastníka projektu) je povinen zveřejňovat výsledky projektu v souladu s platnými právními předpisy a v informacích zveřejňovaných v souvislosti s tímto projektem uvádět důsledně identifikační kód projektu podle IS VaVaI a skutečnost, že výsledek byl získán za finančního přispění prostředků Norských fondů 2009 - 2014 a poskytovatele (MŠMT) v rámci institucionální podpory výzkumu a vývoje.
Konkrétněji:
- Program a projekty CZ09 se řídí v otázkách propagace, publicity a komunikace zejména přílohou 4 – Information and Publicity Requirements Nařízení (viz vydaná rozhodnutí), která se věnuje přímo informačním požadavkům na příjemce (kapitola 4 Project promoters).
- Způsoby a formy komunikace a publicity jsou konkretizovány dokumentem Communication and design manual (dále Manuál) vytvořeného pro všechny země zainteresované ve Finančním mechanismu 2009-2014. Manuál je dostupný v sekci Communications na oficiálním webovém portálu EHP a Norských fondů.
- Loga Norských fondů jsou ke stažení na webu EHP a Norských fondů. Používejte loga pouze Norských fondů (angl. Norway grants) v programu CZ09!
- Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy jako zprostředkovatel programu CZ09 je také propagováno. Loga MŠMT jsou ke stažení na webových stránkách ministerstva.
- Zprostředkovatel nemá šablonu na průběh a podobu akcí. To je v plné kompetenci příjemce/partnera. Příklady akcí jsou v příloze 4 Nařízení – kapitola 4. Akce by měly být nejlépe časově organizovány na počátku, v průběhu a na závěr projektu. Při pořádání akcí je potřeba vzít v úvahu účel a cíl akce, cílovou skupinu, program akce, nástroj propagace, regionálním dosah, rozpočet na publicitu projektu dle rozhodnutí (příloha č. 2) apod. Prostředky pro publicitu mají být rozpočtovány v položce A5.3 Results dissemination. Výdaje na publicitu jsou způsobilé v souladu s rozhodnutím.
- Publicita se vztahuje i na odborné články a jejich vydání, jak je dáno v příloze 12 Nařízení na straně 12. Doplněná formulace v 5.1.3 Reporting on scientific publications vypadá takto: „The research leading to these results has received funding from the Norwegian Financial Mechanism 2009-2014 and the Ministry of Education, Youth and Sports under Project Contract no. MSMT-28477/2014.“ (* uvádí se číslo MSMT-…./yyyy z rozhodnutí).
- Reklamní předměty v souladu s designem Norského fondu (viz výše Manuál) mohou být vyrobeny pro propagaci v přiměřeném množství. Billboard/pamětní deska se vztahují na akce, u nichž jsou výdaje vyšší než 50 000 eur=1 284 500 Kč (viz 4.3a na straně 8; 4.3b výdaje na financování staveb a výstavby infrastruktur jsou v programu CZ09 nezpůsobilé!).
Veškerá komunikační a propagační činnost (např. uskutečněné propagační akce a vyrobené předměty, tiskové konference, aktivní účast na konferenci atd.) je archivována (např. vyrobený vzorek, fotodokumentace, video, prezenční listina, odborný článek, prezentace z aktivní účasti na konferenci apod.) společně s doklady o úhradě a účetní dokumentací po dobu uvedenou v rozhodnutí (čl. 5, odst. 4e).