MŠMT hodlá v letech 2009-2013 v souvislosti
s čerpáním prostředků z evropských fondů věnovat zvýšenou pozornost informačním a komunikačním technologiím
ve školách. Zde se můžete předběžně seznámit s některými záměry resortu v dané oblasti.
„Podíl informačních a komunikačních technologií na výuce u nás
zaostává za průměrem zemí OECD. Stále neuspokojivé je i vybavení části škol,“ upozorňuje ministr
školství, mládeže a tělovýchovy Ondřej Liška. „To musíme změnit.
V následujících letech se chceme na oblast ICT více zaměřit. Je však třeba poučit se z chyb, které se
v minulosti staly v souvislosti s mamutími projekty typu Internet do škol. Touto cestou MŠMT už nikdy
nepůjde.“
Ministr pokládá za důležitou například podporu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti ICT,
vybudování centrálního informačního systému pro potřeby přijímacího řízení na střední školy a příspěvek na
konektivitu škol. „Pomoci je třeba zejména malým školám, které jsou na tom
co do připojení a vybavení nejhůře,“ zdůrazňuje ministr. „Naším cílem
přitom je patřit v rámci OECD k těm nejlepším.“
Ke stažení:
Akční plán Škola 21.pdf (414,63
KB)
3. prosince 2008 podepsali zástupci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a společnosti Intel Memorandum o
porozumění. Zde naleznete jeho kompletní text.
Celý článek
Středa, 3. prosinec 2008
/ Publikoval: Gabriel Ondřej
„V roce 2006 vyškrtla tehdejší vláda v rozporu se svým platným usnesením z rozpočtu MŠMT
veškeré peníze určené na centrální podporu informačních a komunikačních technologií ve školách. Od té doby
neexistovala ze strany státu žádná cílená a systematická péče o rozvoj ICT ve školách. Tento stav už není nadále
únosný a proto připravujeme změnu. Hlavně menší školy naši pomoc potřebují,“ říká ministr školství,
mládeže a tělovýchovy Ondřej Liška.
Celý článek
Čtvrtek, 23. říjen 2008
/ Publikoval: Gabriel Ondřej
„Každý ví, že
pedagogičtí pracovníci nepracují jen ve škole, ale i doma. Ne všichni učitelé, kteří jsou ochotni zapojit do výuky
svého předmětu moderní informační a komunikační technologie, mají však doma k dispozici odpovídající
vybavení,“ říká ministr školství, mládeže a
tělovýchovy Ondřej Liška. „Řešením jsou notebooky – v dnešní době
cenově dostupné a přitom velice dobře vybavené. Chceme školám v této věci podat pomocnou
ruku.“
Celý článek
Čtvrtek, 23. říjen 2008
/ Publikoval: Gabriel Ondřej
„Kurikulární reforma
počítá s učitelkami a učiteli, kteří si s moderními informačními a komunikačními technologiemi rozumějí.
Program podpory vzdělávání učitelů k dovednostem užívat ICT prostředky při výuce pokládám za jeden
z nejdůležitějších úkolů MŠMT. Je pravda, že situace se v posledních letech v souvislosti
s procesem informatizace celé společnosti velmi zlepšila a pedagogů schopných používat ICT k přípravě nebo
přímo během výuky přibývá. Přesto je stále co zlepšovat, protože tento trend nepostupuje dostatečně
rychle,“ je přesvědčen ministr školství,
mládeže a tělovýchovy Ondřej Liška.
Celý článek
Čtvrtek, 23. říjen 2008
/ Publikoval: Gabriel Ondřej
Poslanecká novela školského zákona z května 2008 umožnila
v rámci přijímacího řízení na střední školy podání až tří přihlášek v prvním kole. „Víme, jaké zvýšení administrativní zátěže to pro školy bude znamenat. Proto chceme
jim, ale i rodičům a žákům pomoci prostřednictvím dynamického centrálního informačního systému o stavu přihlášek,
přijetí a nepřijetí žáků, jejich pořadí a naplněnosti jednotlivých škol,“ vysvětluje ministr školství, mládeže a
tělovýchovy Ondřej Liška.
Celý článek
Čtvrtek, 23. říjen 2008
/ Publikoval: Gabriel Ondřej
Jedná se o centrální projekt pro zjišťování výsledků vzdělávání
ve školách s využitím ICT a přenosu dat elektronickou cestou. Efektem bude odbourání byrokratické zátěže na
straně MŠMT i jednotlivých škol a zjednodušení systému výměny a zpracování dat. Záměr vychází ze státem již
nastartovaného projektu elektronických voleb. „Využijeme tedy již dostupných
technologických řešení, jen je přizpůsobíme specifickým potřebám školství,“ vysvětluje ministr školství, mládeže
a tělovýchovy Ondřej Liška.
Celý článek
Čtvrtek, 23. říjen 2008
/ Publikoval: Gabriel Ondřej