BLÍŽ K ŽÁKŮM DÍKY ICT
Smyslem je vytvořit nástroj systematické podpory
kurikulární reformy na základních a středních školách v rovině vzdělávání s využitím digitálních
výukových materiálů a v rovině efektivního využití ICT a interaktivních technologií jako pomůcek
zvyšujících názornost vzdělávání. Díky tomu stoupne i aktivní participace žáků na výuce.
„Děti mají k moderním technologiím pochopitelně mnohem blíž než jejich
učitelé. Jsou v oblasti ICT jako doma, cítí se v tom prostředí přirozeně. Učitel, který chce svým žákům
více rozumět, navázat s nimi kontakt, získat si jejich pozornost a respekt, zatraktivnit svůj předmět, ten
nemůže v informačních a komunikačních technologiích zaostávat,“ je přesvědčen ministr
Liška.
Hlavním cílem projektu je vzdělávání 10
tisíc učitelů (dva na každou školu) podle vzdělávacího programu, který standardizuje ICT dovednosti.
Vzdělávání bude probíhat online i prezenční formou. V rámci prezenční formy bude frekventantům
poskytnut základní vzdělávací software a nácvik možností jeho využití při praktické výuce. Výběr vhodného softwaru
bude proveden s ohledem na probíhající kurikulární reformu. „Modernizace
výuky nespočívá jen v proměně obsahu, ale také v zatraktivnění forem. Neumím si představit, jak bychom na
této cestě mohli ICT obejít,“ zdůrazňuje ministr Ondřej Liška.
Organizace vzdělávacích aktivit je předpokládána v úzké součinnosti s Krajskými
školskými vzdělávacími zařízeními a s využitím jejich technologického zázemí. Program bude koncipován tak, aby umožnil financování vývoje vzdělávacího obsahu pro
online vzdělávaní, ale také podíl nákladů na vzdělávání prezenční formou. To se týká i vývoje a výroby
metodických materiálů poskytovaných frekventantům v rámci prezenčního vzdělávání
Výběr z možných aktivit zajišťovaných
v rámci programu:
-
Práce s výukovým softwarem
-
Využití standardních aplikací ICT pro práci na hodině
-
Práce s interaktivní tabulí
-
Vzdělávání ve využití ICT technologií při evaluaci
-
Využití ICT technologií při komunikaci školy s rodiči