Věnujte zvýšenou pozornost textu předkládaných vzdělávacích programů. Užívejte termíny, které jsou v souladu s platnými právními normami v oblasti školského práva. V textech vzdělávacích programů se vyjadřujte přesně, v případě potřeby uveďte podrobnější zdůvodnění. Přenesené významy a významy v uvozovkách nemůže akreditační komise akceptovat.
Název programu v databázi může mít jen omezený počet znaků. Z tohoto důvodu název zformulujte tak, aby se celý vešel do vymezeného pole, a to i za cenu zkratek. Věnujte zvýšenou pozornost pravopisné stránce názvů, vaše zadání je přístupné veřejnosti a překlápí se automaticky i do textu rozhodnutí o udělení akreditace. Pro větší transparentnost je vytvořen přehled názvů programů, které lze v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků akreditovat.
Požadavky na předkládané vzdělávací programy studia ke splnění kvalifikačních předpokladů a studia ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů
Předkládá-li instituce k akreditaci vzdělávací program studia ke splnění kvalifikačních předpokladů a k rozšíření odborné kvalifikace, je nutno uvádět název programů ve shodě s názvy studia uvedenými v § 1 - § 9 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.
Žádost o schválení akreditace vzdělávacího programu musí navíc obsahovat:
profil absolventa, rozpracovaná témata stanovená Standardy pro udělování akreditací DVPP do dílčích témat s anotací, hodinovou dotací a jménem lektora ( Standardy, které jsou zpracovány, jsou k dispozici na webových stránkách MŠMT). Rozpracování dílčích témat uvádějte v přehledné tabulce:
Dílčí téma/modul: |
|
Anotace dílčího tématu/modulu: |
|
Hodinová dotace: |
|
Lektor: |
|
Kvalifikační studia: Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a střední školy, Studium pedagogiky pro učitele odborných předmětů střední školy, pro učitele praktického vyučování střední školy, pro učitele odborného výcviku střední školy, pro učitele uměleckých odborných předmětů v základní umělecké škole, střední škole a konzervatoři a pro učitele jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky, Studium pedagogiky pro vychovatele, Studium pedagogiky pro pedagogy volného času vykonávající komplexní přímou pedagogickou činnost, Studium pedagogiky pro asistenta pedagoga a Studium pro asistenty pedagoga, kteří vykonávají přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích realizují v souladu s ustanovením § 22 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů pouze vysoké školy a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Obdobně pak Studium pro výchovné poradce (§ 7 vyhlášky č. 317/2005 Sb.,) mohou realizovat pouze vysoké školy nebo zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků jsou školská zařízení, která dle § 115 zákona č.561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), zajišťují další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení, poskytují školám a školským zařízením poradenství v otázkách metodiky a řízení škol a školských zařízení a dále zprostředkovávají informace o nových směrech a postupech ve vzdělávání a zajišťují koordinaci podpůrných činností pro školy a školská zařízení, rozvojových programů a dalších akcí. Dle § 7 odst. 5 školského zákona jsou jedním z druhů školských zařízení.