ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Celkové vyhodnocení Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Vzdělávání ⁄ Školství v ČR ⁄ Strategické a koncepční dokumenty ⁄ Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 ⁄ Postup realizace strategie ⁄ Celkové vyhodnocení Strategie digitálního...

Celkové vyhodnocení Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) předložilo vládě ČR pro informaci materiál „Vyhodnocení Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020“ (dále jen „SDV“). Zpráva obsahuje vyhodnocení plnění Strategie s návrhem dalších kroků, nad kterými proběhnou další jednání na pracovní úrovni. Vláda materiál projednala na svém jednání 17. května 2021.    

Materiál je k dispozici ke stažení zde:

Vyhodnocení SDV.pdf

Vyhodnocení SDV_příloha 1_ detailní plnění opatření.pdf
Vyhodnocení SDV_příloha 2_datová příloha.pdf

V rámci plnění SDV se podařilo:

  • Byl schválen nový rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání představující nový obor Informatika a novou digitální kompetenci. Základní školy dle něj mohou začít učit od 1.9.2021, nejzazší termín pro adaptaci svých školních vzdělávacích programů je 1. 9. 2023 (1. stupeň, resp. 1. 9. 2024 (2. stupeň). Více informací naleznete na revize.edu.cz.
  • Změna RVP proběhla na základě pokusných ověřování konceptu nového oboru Informatika a digitální gramotnosti, a to v projektech Podpora rozvoje informatického myšlení (PRIM) a Podpora rozvoje digitální gramotnosti (DG).
  • Projekty PRIM, DG, MOV (Modernizace odborného vzdělávání), PPUČ (Podpora práce učitelů) a další vytvořily kvalitní vzdělávací zdroje pro učitele i žáky.
  • Bylo vyhlášeno pokusné ověřování vzdělávací oblasti Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích v SOV.
  • Byl zveřejněn Rámec digitálních kompetencí učitele na základě evropského rámce DigCompEdu, zároveň byla pro jeho zavedení na školách vytvořena a zpřístupněna online aplikace pro hodnocení a plánování digitálních kompetencí učitelů Profil Učitel21.
  • Byl revidován standard Studia k výkonu specializované činnosti koordinace v oblasti ICT, který reflektuje týmovou spolupráci a Rámec digitálních dovedností učitele.
  • Byla vybudována síť metodických kabinetů Informatiky a ICT na národní, krajské i oblastní úrovni. Jejich role byla velmi důležitá z hlediska metodického vedení škol v rámci pandemie COVID-19.
  • Byla vybudována krajská síť ICT metodiků, kteří školám pomáhají se zaváděním digitálních technologií do výuky.
  • Spolupráci veřejného, soukromého, akademického a neziskového sektoru na poli digitálního vzdělávání zajišťuje od roku 2016 DigiKoalice (Česká národní koalice pro digitální pracovní místa a dovednosti), která má v současné době více než 220 členů.
  • Rok 2021 byl výrazně poznamenám pandemií COVID-19, uzavřením škol a nutností přechodu na distanční výuku, která ve většině případů probíhala online.
  • Na podzim 2020 MŠMT podpořilo mimořádnými finančními prostředky na ICT přes 4 000 veřejných základních škol a nižších stupňů víceletých gymnázií částkou více než 1,3 mld. Kč, z níž si pořídily cca 62 tis. notebooků, 12 tis. tabletů, přes 200 mobilních telefonů, 1,8 tis. škol si pořídilo některý z druhů softwaru a 1,7 tis. škol si zakoupilo i ostatní učební pomůcky. Došlo tedy k výraznému posunu ohledně vybavení škol digitálními technologiemi. Více informací naleznete ve Zprávě MŠMT z mimořádného šetření k distanční výuce žáků v základním vzdělávání.
  • V důsledku nutnosti přechodu na online distanční výuku v roce 2020 došlo k výraznému zvýšení digitálních kompetencí učitelů a zvládnutí využívání digitálních technologií při distančním vzdělávání je oblastí, kde bylo dosaženo výrazně pozitivního pokroku (viz Tematická zpráva ČŠI „Distanční vzdělávání v základních a středních školách“ z března 2021).

Z předloženého materiálu vyplývá, že Strategie digitálního vzdělávání byla důležitým dokumentem, který výrazným způsobem přispěl k rozvoji digitálního vzdělávání v ČR, přestože ne vždy docházelo k plynulé a důsledné implementaci všech opatření a aktivit. Je zřejmé, že rozvoj digitálního vzdělávání na základě SDV byl výrazně podpořen díky evropským fondům (ESIF). Zejména se jednalo o výzvy Implementace Strategie digitálního vzdělávání I a II, projektů zjednodušeného vykazování (tzv. Šablony I a II), ale i reflektování SDV do individuálních projektů systémových jako SYPO nebo PPUČ. Díky tomu byla vytvořena síť krajských ICT metodiků nebo reputační systém EMA. V následujícím období je však nutné zaměřit se na využívání výstupů projektů v kmenové činnosti MŠMT i NPI ČR.

Rezervy byly v implementaci SDV zaznamenány zejména v oblasti infrastruktury (čtvrtý směr intervence), udržitelné IT správy a opatření týkajících se podpory pedagogického výzkumu (pátý směr intervence). V dalším období je vhodné věnovat těmto tématům náležitou pozornost a spolupracovat napříč sektory. V těchto záležitostech již MŠMT podniká další kroky, v rámci implementace Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ v současnosti připravuje minimální standard materiální vybavenosti školy pro výuku nového pojetí informatiky a digitální gramotnosti. Dále připravuje komplexní metodickou podporu v rámci řešení IT správy včetně toho, že MŠMT v roce 2021 zajistilo zvýšení alokace na nepedagogické pracovníky škol o 1000 úvazků pro základní školy s cílem posílit právě pozici správce ICT. Zároveň je s investicemi v oblasti digitálního vzdělávání počítáno jak v Národním plánu obnovy, tak při přípravě nového Operačního programu Jan Amos Komenský.

 

Nahoru

Navigace v sekci

  • Strategické a koncepční dokumenty
    • Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+
    • Dlouhodobé záměry ČR
    • Mládež v pohybu a ve zdraví 2024-2028
    • Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020
      • Aktuality v oblasti digitálního vzdělávání
      • Postup realizace strategie
      • Odkazy a další zdroje k digitálnímu vzdělávání
    • Strategie vzdělávací politiky 2020
    • Bílá kniha - Národní program rozvoje vzdělání v ČR 2002
    • Ostatní koncepční dokumenty do roku 2015
  • Soubory pedagogicko-organizačních informací
  • Statistika školství
  • Ekonomika školství
  • IPs projekty z OP JAK
  • Jazykové vzdělávání, ECML
  • Státní maturita
  • Vzdělávací soustava
  • Jednoleté kurzy cizích jazyků
  • Rozcestník školských portálů
  • Doklady o vzdělání - vysvědčení, výuční listy a diplomy (mimo dokladů z VŠ)
  • Posuzování zahraničního středoškolského studia pro zdravotní a sociální účely
  • Uznání zahraničního vzdělání (s výjimkou VŠ)
  • Legalizace – ověření dokladů o vzdělání v ČR pro zahraničí (mimo dokladů z VŠ)
  • Europass ČR
  • Prevence rizikového chování

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací