aprobace: matematika - základy techniky:
"Změna v naší škole probíhala již dlouhodobě. Dávno před započetím reformy jsme například pro naše žáky připravovali výukové semináře. Ty jsou zaměřené jednak výukově, ale současně také na osobnostní a sociální výchovu, na rozvoj komunikačních dovedností a získání dovedností pro práci v týmu. Do výuky často zařazujeme projektové vyučování nebo tematicky zaměřenou výuku.
To však bylo možné jen díky poznatkům, které jsme získali v rámci dalšího vzdělávání na řadě seminářů, například „Čtením a psaním ke kritickému myšlení“, „Kooperativní vyučování“, „Efektivní komunikace ve škole“ atd."Jana Černá, učitelka na Základní škole Za Alejí 1072, Uherské Hradiště:
"Větší volnost bude pro někoho problém a pro někoho vítanou příležitostí. Já jsem velmi přivítala možnost přizpůsobit výuku aktuálním potřebám žáků či situaci a ne se dogmaticky držet učebnic či měsíčního plánu."
Zdeněk Sotolář, učitel a výchovný poradce na Základní škole Velké Němčice na Břeclavsku,
aprobace: čeština - dějepis:
"Samotný dokument RVP žádné nové způsoby výuky ani nezavádí, ani nenařizuje, ale stanovuje cíle, kompetence a výstupy. Výstupy, kterými už zdaleka nemohou být pouhé znalosti, ovšem vyžadují nové způsoby výuky. Volnost chápu jako volbu, včetně výběru učiva, učebních textů a metod. Toho samozřejmě rád využívám."
Milada Valová, učitelka na základní škole v Kutné Hoře,
aprobace: matematika - zeměpis:
"Reforma nás v tomto ohledu příliš neovlivňuje, protože podmínky pro tvořivou a efektivní práci s dětmi jsou ve škole již řadu let vytvářeny."
Dobromila Halamíková, učitelka na Základní škole Vidče na Vsetínsku:
"Větší volnost určitě využiji, i když vzhledem k vedení naší školy jsme tyto možnosti měli i před zavedením reformy. Největší brzdou jsou finance, na které narážíme ať už při realizaci exkurzí nebo besed."
Romana Beková, učitelka na Základní škole Na Příkopech 895 v Chomutově,
aprobace: DPS pro ZŠ a SŠ, vyučuje matematiku a fyziku:
"Již ji aktivně využívám(e). Důležité je, aby učitel pracoval i sám na sobě, a poté měl co nabídnout. K tomu potřebuje podporu vedení, kolegů, rodiny, ale i veřejnosti. Moji kolegové i já máme to velké štěstí, že naše snahy o sebevzdělávání jsou vedením školy aktivně podporovány."
Věra Švecová, učitelka na Základní škole Planá:
"Ano."
Markéta Růžková, učitelka na základní škole v Praze 10 - Hostivaři:
"Ano."
Ludmila Michálková, učitelka na Základní škole Příbram - Březové Hory,
aprobace: přírodopis - tělocvik:
"Určitě ano. Snažila jsem se jí využít v poměrně dost těsných dosavadních osnovách i za cenu toho, že je zcela nesplním."