ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Strategii digitálního vzdělávání připravili lidé z praxe
    • Školský ombudsman řešil dva tisíce stížností
    • Stanovení dalších finančních prostředků státního rozpočtu na výdaje spojené s činností mateřských škol, základních škol, středních škol, konzervatoří nebo vyšších odborných škol, které nezřizuje stát
    • Na MŠMT jednala platforma pro společné vzdělávání
    • Stránka nenalezena

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Vzdělávání ⁄ Školství v ČR ⁄ Strategické a koncepční dokumenty ⁄ Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 ⁄ Strategii digitálního vzdělávání připravili...

Strategii digitálního vzdělávání připravili lidé z praxe

stastny_kluk_pc.JPG
Šťastný člověk, který rozumí světu a dokáže se v něm uplatnit. Taková je vize Strategie digitálního vzdělávání, která vznikla na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy . “Digitální technologie jsou součástí moderního života. Čím víc jim budeme rozumět a budeme je umět využívat k vlastnímu vzdělávání a tvůrčímu uplatnění, tím lépe pro jednotlivého člověka i pro konkurenceschopnost České republiky,” komentuje perspektivu tvůrců Strategie náměstek ministryně školství Jaroslav Fidrmuc.    

Otevřené a dostupné vzdělávací zdroje, digitální gramotnost, informatické myšlení a digitální technologie ve školách – to jsou čtyři pilíře cesty k digitálně vzdělanému a úspěšnému Česku. “Strategie je první krok, důležité je, jak se bude naplňovat. Ale jsem rád, že na ní pracovali lidé z praxe, kteří znají potřeby žáků a možnosti českých škol i mimoškolního vzdělávání. Jako učitel informatiky doufám v její realizaci,” komentuje Dan Lessner z Jednoty školských informatiků.

“Digitální technologie se staly součástí každodenního života naší společnosti a to se všemi pozitivy i negativy. Na tuto skutečnost by měli být jedinci školou připravováni, v tomto duchu  vychováváni, vzděláváni,” komentuje svou perspektivu ředitel Základní školy v Praze Kbelích Tomáš Hušek. “Strategie digitálního vzdělávání je klíčovým dokumentem, postihujícím tuto důležitou oblast komplexně od analýzy, popisu stavu, vývoje, přes vize, cíle, až po konkrétní opatření, aktivity a finanční podporu. Není tedy pouhým dokumentem poskytujícím návrhy, doporučení co by školy měly dělat, jakou cestou se ubírat, ale je skutečným nástrojem a prostředkem konkrétních kroků na nejvyšší státní, následně krajské a obecní úrovni, až po reálné kroky realizované na školní úrovni,” dodává Tomáš Hušek.

Někteří učitelé zvažují, zda není lepší žákům techniku zabavit, aby se soustředili na učení. Nejen děti, ale i mnozí dospělí mají problém koncentrovat se na těžký úkol, když mají na konci ruky mobil se snadnou zábavou. Vykázat techniku ze škol ale podle tvůrců Strategie nepomůže. “Technika je všude kolem, takže je lepší se s ní naučit dobře zacházet – tady může být důležitá role učitelů, kteří žákům ukáží a postupně je naučí, jak odolat rychlému potěšení z kontrolování Facebooku a místo toho vytvořit něco nového, hodnotného,” nebo Daniela Růžičková, spoluautorka Strategie.

 

Strategie určila prioritní cíle

  • vytvářet a využívat otevřené vzdělávací zdroje,

  • učit nově prostřednictvím digitálních technologií,

  • zlepšit práci žáků s informacemi a digitálními technologiemi

  • a rozvíjet informatické myšlení.

 

V současné době ministerstvo oslovuje vysoké školy s výzvou v programu OP VVV. Ve spolupráci vysokých škol a dalších vzdělávacích institucí vzniknou koncepční materiály pro střední a základní školy pro rozvoj digitální gramotnosti a informatického myšlení žáků.  

 

Úterý, 17. leden 2017

Nahoru

Navigace v sekci

  • Strategické a koncepční dokumenty
    • Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+
    • Dlouhodobé záměry ČR
    • Mládež v pohybu a ve zdraví 2024-2028
    • Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020
      • Aktuality v oblasti digitálního vzdělávání
      • Postup realizace strategie
      • Odkazy a další zdroje k digitálnímu vzdělávání
    • Strategie vzdělávací politiky 2020
    • Bílá kniha - Národní program rozvoje vzdělání v ČR 2002
    • Ostatní koncepční dokumenty do roku 2015
  • Soubory pedagogicko-organizačních informací
  • Statistika školství
  • Ekonomika školství
  • IPs projekty z OP JAK
  • Jazykové vzdělávání, ECML
  • Státní maturita
  • Vzdělávací soustava
  • Jednoleté kurzy cizích jazyků
  • Rozcestník školských portálů
  • Doklady o vzdělání - vysvědčení, výuční listy a diplomy (mimo dokladů z VŠ)
  • Posuzování zahraničního středoškolského studia pro zdravotní a sociální účely
  • Uznání zahraničního vzdělání (s výjimkou VŠ)
  • Legalizace – ověření dokladů o vzdělání v ČR pro zahraničí (mimo dokladů z VŠ)
  • Europass ČR
  • Prevence rizikového chování

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací