ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Rozpočet kapitálových dotací 2002
    • ŠKOLENÍ KLINICKÝCH PSYCHOLOGŮ
    • Ochrana člověka za mimořádných událostí
    • Rozpis rozpočtu OPŘO na rok 2008

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Vzdělávání ⁄ Vysoké školství ⁄ Financování vysokých škol ⁄ Financování vysokých škol - rok 2002 ⁄ Rozpočet kapitálových dotací 2002

Rozpočet kapitálových dotací 2002

Zpráva

Odbor financování vědy a vysokých škol ve spolupráci s odborem vysokých škol připravil návrh rozpočtu kapitálových dotací veřejným vysokým školám a PŘO řízených skupinou 3 resortu školství na rok 2001.

Návrh vychází ze zákona č. 490/2001 Sb., o státním rozpočtu České republiky na rok 2002 a z dopisu ministra financí č.j. 142/116 100/2001, kterým MF sděluje závazné ukazatele výdajů na financování programů reprodukce investičního majetku na rok 2001.

Dále se vychází z toho, že závazným ukazatelem každého programu je celková částka vyčleněná na financování programu, tj. součet jeho investiční a neinvestiční části.

Rozpočet se týká programů reprodukce majetku vysokých škol a PŘO řízených skupinou 3 a vychází z návrhu rozpočtu investic na rok 2002, který byl projednán na poradě vedení dne 7.8.2001:

  1. 333310 Výstavba a obnova budov a staveb vysokých škol

  2. 333320 Podpora koncepčního vzdělávacího rozvoje vysokých škol

  3. 333330 Rozvoj materiálně technické základny Masarykovy univerzity v Brně

  4. Podprogram 333022 Reprodukce investičního majetku organizací v sektoru vysokých škol, náležející do programu 333 020 Reprodukce investičního majetku organizací zřízených MŠMT

Po změnách, vyvolaných dodatečným zvýšením rozpočtu vysokých škol o 2 mld. Kč a vzniklých při projednání návrhu zákona o státním rozpočtu na rok 2002 se navrhuje rozpočet programů v oblasti vysokého školství podle následujícího přehledu.

Evid. číslo

programu

resp. podprogr.

Název programu a podprogramu

Výdaje státního rozpočtu (tis. Kč)

celkem

investiční

neinvestiční

333310

Výstavba a obnova budov a staveb vysokých škol

1999 491

1427 163

572 328

333320

Podpora koncepčního vzdělávacího rozvoje vysokých škol

325 000

245 000

80 000

333330

Rozvoj materiálně technické základny Masarykovy univerzity v Brně

100 000

98 000

2 000

Celkem programy vysokých škol

2 424 491

1 770 163

654 328

333022

Reprodukce investičního majetku organizací v sektoru vysokých škol

22 500

22 000

0 500

Komentář k programu 333 310:

Program je již doplněn o následující částky, které Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR účelově určila z kapitoly 398 - Všeobecná pokladní správa nebo přerozdělením z jiných položek kapitoly 333-MŠMT:

Č. ISPROFIN

VVŠ a název akce

tis. Kč

3333111104

UPOL rozšíření a modernizace učeben, Olomouc

10 000

3333114304

VUT Integrovaný objekt Fak. podnikatelské a Fak. elektrotechniky a informatiky v areálu PPV

20 000

3333130003

UK-FTVS-Rekonstrukce a výstavba sport.areálu ve Vokovicích

15 000

3333114911

UPAR - Dostavba univerzitního kampusu Pardubice

25 000

3333118001

Rekonstrukce budovy kulturního centra pro VŠ *)

10 000

Celkem

80 000

*) Investor není dosud určen

Při rozpisu byly vodítkem tyto preference:

  • akce schválené MŠMT v předchozích letech a k 31.12.2001 rozestavěné nebo s probíhající přípravou,

  • další preference vyplývají z názvů jednotlivých podprogramů:

  • Zařazeny jsou též všechny akce, kterým byla v minulosti přidělena dotace a dosud nebyly ukončeny, i když v r. 2002 již dotaci nemají, dále akce, které investor zahajuje v r. 2002 přípravnými pracemi z vlastních prostředků a mají být dotovány v dalších letech. Nově bylo (kromě poslaneckých iniciativ) zařazeno 7 akcí, jejichž dotace v souhrnu činí 14,900 mil. Kč investic a 22,700 mil. Kč neinvestic. Částka 368 mil. Kč neinvestičních prostředků je vymezena na aktuální opravy majetku, která bude rozdělena na základě posouzení žádostí jednotlivých vysokých škol.

Podprogramy:

Evid. číslo

programu

a podprogr.

Název programu a podprogramu

Výdaje státního rozpočtu (tis. Kč)

celkem

investiční

neinvestiční

333 311

Výstavba a obnova kapacit pro vzdělávací a tvůrčí činnost *)

1 576 600

1 048 441

528 159

333 312

Výstavba a obnova budov pro řízení a administrativu

22 000

22 000

0

333 313

Výstavba a obnova sportovních a tělovýchovných zařízení

18 875

18 875

0

333 314

Výstavba a obnova ubytovacích a stravovacích kapacit

283 808

248 348

35 460

333 315

Výstavba a obnova tepelně-energetických systémů a inženýrských sítí

48 559

48 409

150

333 316

Výstavba a obnova staveb zabezpečujících ochranu životního prostředí

0

0

0

333 317

Náhrada objektů vysokých škol vydaných v restituci podle zákona č. 164/1998 Sb.

není předmětem rozpisu st. rozpočtu

333 318

Snížení energetické náročnosti staveb a racionalizace spotřeby paliv a energií

49 649

41 090

8 559

Celkem rozepsáno

1 999 491

1 427 163

572 328

Příprava akcí, jejich posuzování a uvolňování prostředků se řídí mj. zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů /zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů a vyhláškou MF č. 40/2001 Sb., o účasti státního rozpočtu na financování reprodukce majetku. Dále se řídí Příkazem ministra č. 11/2001, kterým se rozděluje odpovědnost mezi útvary Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy při plnění úkolů souvisících s programy reprodukce majetku v návaznosti na zákon č. 218/2000 Sb. (rozpočtová pravidla), Pravidly pro poskytování dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, Metodickými pokyny pro přípravu a pořizování investičního majetku a pro jeho financování v resortu MŠMT, č.j. 13 538/98-40/33 a jejich doplňkem č.j. 17 932/99-33 ze dne 24.3.1999. Dotace bude přiznávána podle schválených investičních záměrů a průběhu investiční výstavby.

Restituce:

Na základě zákona č. 164/1998 Sb. a zákona 246/2000 Sb. (tj. novel zákona č. 500/1990 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů vlastnictví státu k některým věcem na jiné právnické nebo fyzické osoby), byla přidělena pro užití pro případy restitučních náhrad u veřejných vysokých škol celková částka 1 518 502 Kč.

Restituční náhrady Ministerstvo financí nezahrnuje pro rok 2002 do objemu rozpočtu kapitoly 333 MŠMT. Tyto prostředky budou do kapitoly 333 vloženy na základě žádosti MŠMT rozpočtovým opatřením, kterým budou převedeny z příslušného "restitučního" fondu. MF je požádáno, aby rozpočtovým opatřením převedlo na rok 2002 do rozpočtu kapitoly 333-MŠMT, programu 333310, 307 121 mil. Kč. mil. Kč.

Komentář k programu 333320:

Fond rozvoje vysokých škol je na základě projednání s Ministerstvem financí zařazen do samostatného programu 333 320 Podpora koncepčního vzdělávacího rozvoje vysokých škol, jehož rozdělení na podprogramy odpovídá tematickým okruhům, které vyhlásil výbor Fondu rozvoje vysokých škol na rok 2002. Rozdělení prostředků je předmětem samostatného materiálu.

V souladu s dlouhodobým záměrem vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol vypracovaným Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, je do tohoto programu zahrnut samostatný podprogram 333328 Obnova přístrojového a strojního vybavení vysokých škol, na který je vyčleněno 150 000 tis. Kč.

Tento podprogram je určen pro obnovu parametrů investičního majetku v oblasti strojního a přístrojového vybavení vysokých škol a krytí současných potřeb, souvisejících s nově akreditovanými programy a zvýšením počtu vysokoškolských studentů do roku 2005 cca o 10%. Současná úroveň tohoto vybavení veřejných vysokých škol byla zjišťována podle účetních dokladů. Jak lze odvodit z připojené tabulky, značná část přístrojů je zastaralá a proto nemůže splňovat nároky na potřeby kvalitní a moderní výuky.

samostatné movité věci a soubory movitých věcí

nehmotný investiční majetek, software

poř.cena

oprávky

zůst.hodn.

poř.cena

oprávky

zůst.hodn.

celkem (tis. Kč)

9 937 808

6 053 163

3 484 646

265 660

162 669

110 237

Při zařazování akcí do tohoto podprogramu bude zohledňována konkrétní potřeba jednotlivých veřejných vysokých škol a podtržena jejich účelovost. Současně bude přihlédnuto k přibližné proporcionalitě mezi veřejnými vysokými školami.

Komentář k programu 333330 Rozvoj materiálně technické základny Masarykovy univerzity v Brně

Projekt rozvoje materiálně-technické základny Masarykovy univerzity je založen na výstavbě Univerzitního kampusu Bohunice a souvisejících úprav a modernizací ve stávajících objektech Masarykovy univerzity.

Vlastní Univerzitní kampus Bohunice je koncipován tak, že vznikne:

  • Moderní zázemí pro Lékařskou fakultu, pro část Přírodovědecké fakulty a pro novou Fakultu sportovních studií.

  • Propojení biologických a chemických pracovišť fakult do funkčních celků.

  • Úzké napojení Lékařské fakulty na nejmodernější nemocnici v Brně (Fakultní nemocnice Bohunice).

  • Podpora rozvoje molekulárních věd, molekulární biologie, genetiky, buněčné biologie a biochemie v propojení pracovišť Lékařské a Přírodovědecké fakulty s klinickým zázemím nemocnice.

Návazné investice, u kterých investorem není Masarykova univerzita v Brně a investice navazující na Univerzitní kampus Bohunice:

  • Město Brno poskytuje investice do infrastruktury potřebné pro realizaci Univerzitního kampusu v Bohunicích.

  • Sportovní zařízení, která bude moci využívat budoucí Fakulta sportovních studií.

  • Sociální zázemí pro studenty, zaměstnance.

  • Technologický park pro medicínské obory.

  • Integrace do prostředí místní části Brna.

  • Probíhající dostavba Fakultní nemocnice Bohunice počítá s návazností na Univerzitní kampus Bohunice.

Návazné investiční aktivity ve stávajících objektech Masarykovy univerzity v Brně jsou zaměřeny na modernizaci a úpravu těchto objektů, na rozvoj dalších součástí univerzity, zejména pak společensko-vědních oborů.

Poradě vedení se předkládá materiál v podobě která předpokládá účast státního rozpočtu v roce 2002 ve výši 100 mil. Kč a v dalších letech každoročně 170 mil. Kč. Současně se připravuje materiál pro vládu a Parlament, kterým by se výstavby urychlila, jak je vysvětleno dále.

Tento materiál byl v říjnu 2001 projednán meziresortně. Ačkoliv byl průběžně konzultován s Ministerstvem financí, byl MF vrácen s tím, že je nutno zásadně změnit koncepci navrhovaného úvěru od Evropské investiční banky a to tak, že půjčka nebude poskytnuta MU, ale České republice s účelovým určením na realizaci uvedeného programu. Kromě toho bylo požadováno prověření dalších alternativ financování.

Financování programu bylo proto posouzeno ve třech variantách:

  1. financování ze státního rozpočtu kapitoly MŠMT a vlastních zdrojů Masarykovy univerzity v Brně,

  2. financování programu ze státního rozpočtu, úvěru od Evropské investiční banky a vlastních zdrojů Masarykovy univerzity v Brně,

  3. financování programu ze státního rozpočtu a z vlastních zdrojů Masarykovy univerzity v Brně při výstavbě univerzitního kampusu Bohunice developerem.

Ve státním rozpočtu nejsou zdroje, nutné k realizaci programu v potřebné době podle varianty 1. Vyžadovaly by během let 2002 až 2006 vynaložit z kapitoly 333-MŠMT celkem 3 909 mil. Kč.

U varianty 3 - "developerské" - nelze odstranit majetkoprávní rizika. Podle rozkladu poradenské společnosti Deloitte & Touche jde zejména o nebezpečí úpadku developera ať už během výstavby nebo během pronajímání kampusu Bohunice Masarykově univerzitě v Brně. Do doby, kdy by jednotlivé části kampusu byly odprodány Masarykově univerzitě v Brně (v závislosti na jejích finančních možnostech), by byl kampus ve vlastnictví developera a mohl by se stát součástí konkursní podstaty.

Z těchto důvodů se jeví jako nejvýhodnější půjčka. Protože Evropská investiční banka je organizací Evropské unie, která pracuje na neziskové bázi, může nabídnout nejvýhodnější úvěr. Poskytnutí úvěru od této banky je však vázáno na podmínku, že za splácení úvěru bude ručit stát, a že na úhradu 50% celkových nákladů programu bude použito jiných nástrojů financování s tím, že do jejich propočtu je možno započítat i náklady, které byly vloženy do rozvoje materiálně technické základny Masarykovy univerzity v Brně v letech 1999 až 2001.

Podle stanoviska Ministerstva financí by Česká republika nemohla za splácení úvěru, který by byl Evropskou investiční bankou poskytnut na financování programu Masarykově univerzitě v Brně, poskytnout státní záruku (a to ani na základě zvláštního zákona ve smyslu § 73 rozpočtových pravidel). Bylo by tím prý obcházeno ustanovení § 2 odst. 1 rozpočtových pravidel (podle kterého vláda může financovat činnosti, kterými zajišťuje funkce státu, pouze prostřednictvím státního rozpočtu a Národního fondu, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak). Navrhuje se proto vládě, aby úvěr ve výši 95 mil. € poskytla Evropská investiční banka státu s tím, že prostředky získané tímto úvěrem by byly poskytnuty Masarykově univerzitě v Brně formou návratné finanční výpomoci, kterou by Masarykova univerzita v Brně splatila v letech 2007 až 2026. Kromě toho by obdržela z kapitoly 333-MŠMT v letech 2003 až 2006 každoročně dotaci na realizaci programu ve výši 170 mil. Kč. V dalších letech, po ukončení programu, během splácení návratné finanční výpomoci, by mohla v rámci jiných programů, které vyhlásí správce kapitoly 333-MŠMT, obdržet další dotace.

V souvislosti s tímto návrhem a s legislativními možnostmi je v současnosti připravován k projednání ve vládě návrh zákona, kterým by parlament schválil možnost přijmou úvěr od Evropské investiční banky účelově určený pro financování předmětného programu.

Součástí předkládaného materiálu jsou variantní způsoby financování výstavby. Konečnou variantu určí vláda ČR podle výsledku projednání na návrh ministra školství, mládeže a tělovýchovy.

Komentář k podprogramu 333022 Reprodukce investičního majetku organizací v sektoru vysokých škol

Na akce přímo řízených organizací, které jsou řízeny skupinou 3, je vyčleněno 22 mil. Kč investičních prostředků a 0,5 mil. Kč neinvestičních na akci " Rekonstrukce fasády objektu CSVŠ, U Lužického semináře 13" a zejména na akci STK "Výstavba Národní technické knihovny".

Výstavbou NTK budou principiálně řešeny jak aktuální problémy související s budováním informační infrastruktury klíčových oblastí výzkumu a vývoje a vzdělávání, tak dlouhodobé a narůstající potíže plynoucí z umístění Státní technické knihovny v Klementinu. K přípravě vydala vláda dne 12.7.2000 usnesení č. 699/2000, k "Projektu výstavby Národní technické knihovny jako uzlu informační infrastruktury výzkumu a vývoje, vzdělávání a veřejných informačních služeb České republiky". Vláda v tomto usnesení uložila ministru školství, mládeže a tělovýchovy pokračovat v pracích na projektu podle časového plánu obsaženém v předloženém materiálu. Realizace projektu NTK je předpokladem pro rekonstrukci budov Národní knihovny, a proto též uložila ministru kultury "zpracovat a vládě do 30. dubna 2001 předložit návrh koncepce využití uvolněných prostor Státní technické knihovny v Klementinu, včetně návrhu rekonstrukce národní kulturní památky Klementinum …". Vzhledem k nejasnostem ve financování Projektu se příprava zdržela o jeden rok.

Protože podle vyhlášky MF č. 40/2001 Sb. nelze akci připravovat, aniž by byly vyjasněny zdroje financování i na její realizaci, je v rozpisu rozpočtu uveden rozpis celé akce na roky 2002÷2005.

Z hlediska kompetencí a zodpovědnosti MŠMT má materiál úzkou návaznost na tři zásadní dokumenty přijaté vládou ČR: Státní informační politika - cesta k informační společnosti (usnesení vlády č. 525 z 31. května 1999), Národní politika výzkumu a vývoje (usnesení vlády č. 16 z 5. ledna 2000) a Koncepce státní informační politiky ve vzdělávání (usnesení vlády č. 351 z 10. dubna 2000). Zejména dva poslední dokumenty se úzce dotýkají specifických úkolů státu na jedné straně a příslušných institucí (VaV, vzdělávacích a informačních) na straně druhé při vytváření podmínek nezbytných pro dosažení úrovně adekvátní informační resp. znalostní společnosti. Rozpracování těchto významných dokumentů v průběhu prací na předkládaném materiálu se stalo jedním z hlavních důvodů zpřesnění a rozšíření funkcí původního Centra technických znalostí - Knihovny vysokých škol technických a pojetí předkládaného materiálu jako projektu výstavby Národní technické knihovny jako uzlu informační infrastruktury výzkumu a vývoje, vzdělávání a veřejných informačních služeb.

Projekt řeší zásadním způsobem informační zabezpečení oblastí výzkumu a vývoje, vzdělávání a veřejných informačních služeb, vymezené vědními a praktickými obory technickými a s technikou souvisejícími i potřebami řízení těchto oblastí. Přitom je třeba zdůraznit, že spojení funkcí celorepublikového informačního pracoviště, schopného koordinovat a koncentrovat kapacity informační infrastruktury výzkumu a vývoje a současně poskytujícího vyspělé knihovnicko-informační služby odborné veřejnosti (vč. hospodářsko-průmyslové sféry), s funkcemi ústřední knihovny dvou významných vysokých škol (ČVUT a VŠCHT), představuje progresivní řešení, které umožňuje jedinou investicí řešit zásadní cíle formulované státní informační politikou i národní politikou VaV, jakož i akutní problémy několika institucí.

Přílohy: Návrh rozpočtu programů bez restitucí.

x x x

Soubor ke stažení: ms-word RozpocetkapitalovychdotaciVVS2002.doc (typ: ms-word, velikost: 70144B)

Úterý, 19. únor 2002   /   Publikoval: Administrator

Nahoru

Navigace v sekci

  • Ukrajina - informace pro oblast VŠ
  • Bezpečnost na vysokých školách
  • Aktuality
  • Strategické materiály
  • Analytické materiály
  • Mezinárodní kontext
  • Režim student
  • Uznávání zahraničního vzdělání
  • Legalizace - vyšší ověření vysokoškolských diplomů a dodatků k diplomům ČR pro zahraničí
  • Přehled vysokých škol v ČR
  • Seznam akreditovaných studijních programů v ČR
  • Národní akreditační úřad pro vysoké školství
  • Legislativa a metodické pokyny pro vysoké školy
  • Poskytovatelé zahraničního vysokoškolského vzdělání na území ČR
  • Financování vysokých škol
  • Národní plán obnovy pro oblast vysokých škol
  • Rozvojové a dotační programy
  • Habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem
  • RUV - Registr uměleckých výstupů
  • Studenti, stipendia a podpora studentů
  • Ceny ministra
  • Registry a číselníky, statistika, data
  • Ochrana osobních údajů
  • Projekty MŠMT
  • Odkazy

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací