Projekt byl zaměřen na dva dílčí cíle:
• zvýšení kvality strategického rozvoje a kvality řízení MŠMT,
• zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a zvyšování znalostí a dovedností zaměstnanců MŠMT pro posílení profesionalizace a výkonnosti MŠMT.
Implementace těchto cílů umožnila MŠMT vytvořit efektivní prostředí pro strategické řízení, pro účinnou koordinaci aktivit úřadu a zjednodušení administrativních postupů pro jasnou specifikaci odpovědností a pravomocí, pro naplňování a pravidelné vyhodnocování měřitelných cílů, pro lepší vnitřní i vnější komunikaci, zkvalitnění řízení lidských zdrojů a vytvoření spolupracujících partnerských sítí s dalšími institucemi státní správy.
V průběhu projektu mj. došlo k vytvoření analytických dokumentů za účelem zhodnocení stavu na počátku projektu. Následně byly na základě vzešlých doporučení nastavovány nové či revidovány stávající procesy tak, aby reflektovaly a naplňovaly kritéria zlepšování definovaná v uvedeném Metodickém pokynu. MŠMT obdrželo od Sekce pro státní službu Ministerstva vnitra osvědčení za úspěšnou implementaci.
Níže jsou v souladu s pravidly Operačního programu zaměstnanost zveřejněny vybrané analytické a strategické dokumenty (vč. evaluačních).
1. Analýzy stavu MŠMT v aspektech řízení
kvality (vstupní analýza)
2. Strategie rozvoje MŠMT
3. Soubor měřitelných cílů MŠMT, jejich monitoring,
naplňování a vyhodnocování
4. Komunikační strategie MŠMT
5. Vyhodnocení opatření ze zprávy sekce pro státní službu,
formou stručné sebehodnotící zprávy