ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Vysvětlivky k vyplnění tabulky Seznam vzdělávacích programů předkládaných k akreditaci

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Vzdělávání ⁄ Další vzdělávání ⁄ Akreditace v systému DVPP ⁄ Žádost o akreditaci ⁄ Elektronická přihláška ⁄ Vysvětlivky k vyplnění tabulky Seznam...

Vysvětlivky k vyplnění tabulky Seznam vzdělávacích programů předkládaných k akreditaci

Důležité upozornění:

Pokud předkládáte programy v režimu prodloužení akreditace – pak prodlužované programy zapisujte v tabulce jako první a před název  programu vložte velké tiskací „P“ (tzn. aby bylo jednoznačné, že se jedná o prodlužované programy). Nezapomeňte v listinné podobě, kterou budete následně zasílat datovou schránkou, zaslat rovněž kopie udělených akreditací pro tyto programy - upozorňujeme, že pokud mají být programy předloženy v režimu prodloužení akreditace, musí být rozhodnutí o udělení akreditace v době podání žádosti platné.

Číslování  všech zapsaných programů v tabulce musí odpovídat číslování programů předložených v listinné podobě (tzn. zaslané v rámci  CELÉ ŽÁDOSTI datovou schránkou), tzn. očíslování samotných programů musí odpovídat číslování v tabulce.

Název vzdělávacího programu

Uvést název programu, který musí být shodný s názvem programu předloženého písemně.

Pro transparentnost je vytvořen přehled názvů programů předkládaných k akreditaci.

Název může mít jen omezený počet znaků. Věnujte zvýšenou pozornost pravopisné stránce názvů, protože vaše zadání je přístupné veřejnosti a překlápí se automaticky i do textu rozhodnutí o udělení akreditace.  


Cílová skupina

Ze seznamu vyberte cílové skupiny pedagogických pracovníků, pro které je program určen.  Je možné vybírat více skupin, avšak je nutno zachovat shodu mezi skupinami uvedenými v elektronické tabulce a v programu předloženému v písemné podobě. Cílová skupina je akreditační komisí přísně posuzována – nevolte široký okruh pedagogických pracovníků různých druhů škol. 


Oblast

Ze seznamu vyberte oblast, pod kterou lze program zařadit. Upozornění: oblasti označené čísly 810 - 880 patří do oblasti kvalifikačních, případně specializačních programů. 


Forma  

Kliknutím vyberte nejvhodnější formu vzdělávacího programu.


Ostatní rubriky

Do dalších polí uveďte údaje dle skutečnosti. Upozorňujeme, že např. u počtu účastníků či hodinové dotace nelze zadávat číselné rozpětí (např. 8-10) a je vždy nutno stanovit jednoznačný údaj.


Doporučení k popisu vzdělávacího programu 

Níže pro informaci uvádíme popis programu, který budete v rámci CELÉ ŽÁDOSTI posílat datovou schránkou. Tento popis se dle uvedených vysvětlivek  zpracovává ke každému předkládanému vzdělávacímu programu a upozorňujeme, že údaje v sestaveném programu musí korespondovat s údaji vyplněnými v rámci tabulky č. 2 a číslování programů v tabulce musí korespondovat se zaslaným popisem programu/programů.

Využijte prosím Doporučený vzor popisu vzdělávacího programu.


Popis se zpracovává ke každému předkládanému vzdělávacímu programu a upozorňujeme, že údaje v sestaveném programu musí korespondovat s údaji vyplněnými v rámci tabulky č. 2.

  1. Pořadové číslo a název vzdělávacího programu (musí odpovídat pořadovému číslu a názvu uvedenému v tabulce). Do názvu programu je zapotřebí promítnout i skutečnost, že se jedná o realizaci programu formou distanční (e-elarning, webinář) či kombinovanou.
  2. Podrobný přehled témat výuky (obsah), anotace (rozsah textu by měl být přiměřený hodinové dotaci) a stanovení dílčí hodinové dotace (u programů s vyšší hodinovou dotací rozpracovat způsobem: 1 téma s anotací a časovou dotací  max. 3 - 4 vyučovací hodiny a s uvedením formy realizace, je-li forma kombinovaná, včetně rozlišení synchronní a asynchronní formy výuky). U programů, které zahrnují různorodá témata, je dále třeba k jednotlivým tématům přiřadit jmenovitě i lektory, aby bylo možno posoudit, zda jejich kvalifikace odpovídá lektorovanému tématu.
  3. Cíl vzdělávacího programu (formuluje se z pozice účastníků vzdělávání -  jaké konkrétní znalosti a dovednosti daná skupiny pedagogických pracovníků získá a jak je konkrétně využije ve výchovně vzdělávacím procesu při práci s dětmi, žáky a studenty). Zde se doporučuje uvést i popis metodiky výuky apod.
  4. Forma vzdělávacího programu (prezenční, distanční nebo jejich kombinace), přičemž pro asynchronní distanční formu, která se uskutečňuje dálkovým přístupem pomocí on-line technologií, je nutno v programu popsat prostředí, doložit ukázky studijních opor a poskytnout přístupové heslo pro možnost posouzení této formy programu, jež musí splňovat stanovené požadavky. Je-li zvolena pro některá témata distanční forma synchronní, věnujte pozornost požadavkům na webináře. Jedná-li se o formu distanční či kombinovanou, je nezbytné toto uvést i do názvu programu.
  5. Hodinová dotace stanoví časovou posloupnost a dobu vzdělávání (celkem počet hodin výuky, u rozsáhlejších vícedenních akcí upřesnit i hodinovou dotaci věnovanou jednotlivým tématům.). Hodinou se rozumí 45minutová vyučovací hodina. Minimální hodinová dotace pro jednotlivá studia je stanovena  vyhláškou č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů. Je potřebné stanovit i rozsah nezbytné přítomnosti účastníků  na vzdělávání, a to  min. 75% účast na teoretické části programu a 100% účast na praxi. V případě kombinované formy programu se počítá min. 75% účast v každé z realizovaných forem programu. 
  6. Samostudium se do celkové hodinové dotace nezapočítává, stejně jako hodinová dotace věnovaná např. zpracování závěrečné práce.
  7. Cílové skupiny pedagogických pracovníků - zde je nutné upřesnit, pro které kategorie pedagogických pracovníků je program určen, a to včetně předmětů, které vyučují (např. učitelé matematiky 2. st. ZŠ).
  8. Plánované místo konání - uvést místo, kde žadatel předpokládá realizaci daného programu.
  9. Jmenný seznam lektorů s uvedením podrobných informací o jejich kvalifikaci a dosavadní praxi v oboru. Zde je třeba uvést konkrétní obor studia, včetně toho, zda se jedná kromě odborné i o pedagogickou kvalifikaci (např. na přírodovědeckých či filozofických fakultách lze obory studovat jako učitelské i neučitelské), což je nezbytné pro posouzení kvalifikace lektorů pro programy zahrnující metodiky a didaktiky. Dále pak je nutné uvést přehled průběhu praxe a další vzdělávání či publikační činnost vztahující se k lektorovaným tématům. Kvalifikace lektorů musí zároveň korespondovat se stanovenou cílovou skupinou, tj. pokud jsou v cílové skupině např. učitelé MŠ je u lektora nutno uvést informace o jeho kvalifikaci pro výuku v MŠ, a tím prokázat znalost forem práce s dětmi dané věkové kategorie. Základní požadavky na kvalifikaci lektora jsou stanoveny v § 14 odst. 4 vyhlášky č. 317/2005 Sb., kde je uvedeno, že lektorem nebo garantem vzdělávacího programu může být osoba, která získala praxi v délce 4 let v oboru zaměřením odpovídajícímu její lektorské činnosti nebo garantovanému vzdělávacímu programu a která získala vysokoškolské vzdělání v akreditovaném magisterském studijním programu, nebo splňuje požadavek odborné kvalifikace podle zákona o pedagogických pracovnících. Pro studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy jsou definována zvláštní pravidla, a to včetně požadavků na lektory a odborného garanta (§ 2 odst. 5, 6 a 7 vyhlášky č. 317/2005 Sb.).
  10. Jméno odborného garanta s údaji obdobnými jako o lektorech. Požadavky na kvalifikaci garanta jsou stanoveny v § 14 odst. 4 vyhlášky č. 317/2005 Sb. (viz výše). U každého programu se uvádí pouze jeden odborný garant a jeho kvalifikace musí odpovídat garantovaným tématům.
  11. Kalkulace předpokládaných nákladů (tabulka zde ke stažení)
  12. Materiální a technické zabezpečení (informace o použitých učebních textech, použité technice audio, video, PC a programovém vybavení (SW), příp. jiných specifických pracovních materiálech a pomůckách). 
  13. Způsob vyhodnocení vzdělávacího programu (informace o způsobu hospitace a kontroly činnosti vyučujících, zjištění výsledného vzdělávacího efektu akce např. kontrolními testy, dotazníky, zkouškou apod., informace o formě vedení evidence účastníků). Způsob ukončení programu musí být v souladu s ukončováním daného typu studia dle příslušného ustanovení vyhlášky č. 317/2005 Sb. či standardu studia, je-li pro daný program vytvořen.

 

Nahoru

Navigace v sekci

  • Mikrocertifikáty
  • Akreditace v systému DVPP
    • Aktuality
    • Žádost o akreditaci
      • Elektronická přihláška
        • Vysvětlivky k vyplnění tabulky Seznam vzdělávacích programů předkládaných k akreditaci
        • Vysvětlivky k vyplnění tabulky Základní informace o vzdělávacím zařízení
      • Jak zpracovat žádost o akreditaci
      • Osvědčení
      • Podmínky akreditace programů realizovaných formou webináře nebo videokonference
      • Prodloužení akreditace vzdělávacího programu
      • Akreditace vzdělávací instituce
      • Časté chyby v žádostech
      • Požadované řazení dokumentů v žádosti, adresa MŠMT pro podání žádosti
      • Postup žadatele při výzvě k využití práva nahlížet do spisu a podání návrhu na doplnění žádosti
    • Standardy a metodická doporučení
    • Akreditační komise a termíny
    • Kontrolní činnost MŠMT
    • Databáze udělených akreditací v systému DVPP
    • Archiv
  • Autorizace a Národní soustava kvalifikací
  • Rekvalifikace
  • Kariérové poradenství
  • Další vzdělávání a celoživotní učení
  • Statistická šetření a průzkumy v dalším vzdělávání
  • Seznam standardizovaných jazykových zkoušek
  • Aktuality ve vzdělávání dospělých

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt.gov.cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací