ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • IPN AUDIT VAVAI / Mezinárodní audit výzkumu, vývoje a inovací v ČR a implementace jeho výsledků do strategických dokumentů

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Vzdělávání ⁄ Vysoké školství ⁄ Projekty MŠMT ⁄ Individuální projekty národní (IPN) ⁄ IPN AUDIT VAVAI / Mezinárodní audit výzkumu,...

IPN AUDIT VAVAI / Mezinárodní audit výzkumu, vývoje a inovací v ČR a implementace jeho výsledků do strategických dokumentů

Základní informace o projektu

Popis

Vnější a nezávislé hodnocení systému výzkumu, vývoje a inovací v ČR a jeho dosavadních výsledků a implementace jeho závěrů do strategických dokumentů.

Trvání projektu
1. 1. 2009 - 31. 12. 2012

Hlavní odborný garant
prof. Ing. Jitka Moravcová, CSc.

Cíle projektu

Cílem projektu bylo navrhnout efektivní systém podpory VaVaI v ČR, který zatraktivní prostředí pro působení pracovníků ve VaVaI, zvýší excelenci české vědy a zlepší pozici ČR v mezinárodním výzkumu. Cílem bylo i navržení takových nástrojů, které podpoří inovační proces jako celek. Dalším cílem byla aktualizace cílů a opatření Reformy a dalších strategických dokumentů implementací závěrů a doporučení mezinárodního auditu.

Klíčovým nástrojem k ověření stavu VaVaI bylo vnější a nezávislé hodnocení systému VaVaI v ČR nastaveného Reformou prostřednictvím autoritativního a nezpochybnitelného pohledu zahraničních expertů.

Byl analyzován systém veřejné podpory VaVaI za období 2003 až 2007 včetně systému hodnocení výsledků. Auditován byl způsob dělení veřejných výdajů z hlediska poměru účelového a institucionálního financování, základního a aplikovaného výzkumu a inovací, výdajů v jednotlivých sektorech a porovnání úrovně ochrany IPR v ČR a zahraničí. Audit byl zaměřen i na spolupráci akademické sféry s průmyslem, perspektivní průmyslové obory a regionální rozložení zaměstnavatelů. Zahrnuto bylo i hodnocení státní správy a managementu programů VaV. Evaluován byl systém VaVaI nastavený Reformou. Audit byl zaměřen i na účelnost vybudování nových výzkumných kapacit v rámci Operačního programu VaVpI a jejich dopad na financování z veřejných prostředků. Byly analyzovány podmínky odborného růstu zejména mladých vědeckých pracovníků v různých typech institucí a úroveň výchovy studentů doktorských studijních programů včetně jejich pozice na trhu práce. Dále pak na podmínky pro migraci výzkumných pracovníků mezi institucemi, sektory a mezi státy včetně zaměstnání výzkumníků ze třetích zemí. Auditu byla podrobena i úroveň mezinárodní spolupráce ve VaV a úspěšnost získávání finančních prostředků z programů EU. Celkovým výstupem projektu je zpráva o auditu, doporučení pro nejvyšší orgány státní správy a podklady a doporučení na legislativní změny. 

Klíčové aktivity

Naplnění cíle projektu bylo dosaženo pomocí řešení čtyř klíčových aktivit.

Nejdůležitější klíčovou aktivitou byl Mezinárodní audit VaVaI v ČR, který detailně zhodnotil systém výzkumu, vývoje a inovací v ČR.

Výsledky a doporučení (průběžné i finální) mezinárodního auditu VaVaI byly prezentovány široké veřejnosti prostřednictvím KA 2 – Konference k cílům a závěrům auditu VaVaI v ČR. Na čtyřech konferencích s názvem "České fórum pro výzkum, vývoj a inovace" měli účastníci možnost prodiskutovat výsledky projektu, a jejich názory, komentáře a připomínky přispěly ke zdárnému řešení projektu. Prezentace ze všech konferencí jsou ke zhlédnutí ve sbornících přednášek na webových stránkách projektu. 

Cílová skupina byla s výstupy mezinárodního auditu seznámena také prostřednictvím KA 3 – Koordinace reformních návrhů a vytváření podmínek pro jejich přijetí. Za tímto účelem byly organizovány workshopy, semináře, přednášky, vystoupení v poslanecké sněmovně a další akce.

Výstupem KA 4 – Implementace závěrů mezinárodního auditu jsou návrhy změn strategických dokumentů, a to návrh aktualizace Reformy systému VaVaI, Národní politiky VaVaI v ČR na léta 2009–2015 a nového návrhu Metodika hodnocení VaVa I a institucionálního financování.

Klíčová aktivita 1 – Mezinárodní audit VaVaI v ČR

KA 1 byla realizována od ledna 2009 do května 2012. Vzhledem k tomu, že správný výběr zahraniční auditorské firmy a její české podpory byl pro úspěch projektu nezbytný, bylo zadávací dokumentaci pro výběrová řízení na dodavatele mezinárodního auditu VaVaI v ČR a jeho českou podporu věnována mimořádná pozornost po obsahové i právní stránce.

Dne 28. dubna 2010 byla uzavřena smlouva s vítězem tendru společností Technopolis Limited z Velké Británie. V zadávacím řízení s názvem Podpora mezinárodního auditu VaVaI v ČR bylo vybráno Technologické centrum Akademie věd ČR (dále TC AV) jako národní partner, který poskytoval organizační, informační a odbornou podporu zahraniční firmě. Smlouva byla uzavřena dne 20. května 2010.

Výstupem klíčové aktivity jsou dvě průběžné a závěrečná zpráva o řešení auditu systému VaVaI
v České republice.

První průběžná zpráva

Finální verze první průběžné zprávy po zapracování všech připomínek expertního týmu projektu a externích posuzovatelů byla odevzdána 14. září 2010. Souhrnná první průběžná zpráva obsahovala základní zjištění a doporučení v oblasti vstupů a výstupů systému VaV, řízení a státní správy, hodnocení a alokace zdrojů. Doprovázena byla dvěma přílohami, jednak podrobnou bibliometrickou analýzou mapující výkonnost českého VaV v mezinárodním kontextu a jednak plné znění analýz a doporučení k uvedeným bodům.

Druhá průběžná zpráva

Po zapracování detailních připomínek odevzdalo dne 15. dubna 2011 konsorcium vedené společností Technopolis Limited spolu s TC AV ČR finální verzi druhé průběžné zprávy včetně osmi příloh. Druhá průběžná zpráva obsahuje tři kapitoly, Výzkum v inovačním systému, Výkonnost ve výzkumu a řízení a Řízení, a je doprovázena osmi přílohami. Zpráva byla zaměřena na hodnocení státní správy VaVaI a managementu programů VaV, a to zejména na úrovni poskytovatelů, a na účelnost vybudování nových výzkumných kapacit v rámci velkých projektů OP VaVpI a jejich dopad na financování VaVaI z veřejných prostředků z hlediska objemu prostředků a jejich rozdělení do jednotlivých oborů. Na základě porovnání s dobrou praxí v zahraničí byly navrženy principy dělení veřejných prostředků z hlediska poměru účelového a institucionálního financování, výdajů na základní a aplikovaný vaVaI a rovněž poměr výdajů v jednotlivých sektorech.

Závěrečná zpráva

Dne 10. října 2011 byla odevzdána finální verze závěrečné zprávy, která byla podrobena rozsáhlému připomínkovému řízení ze strany expertního týmu projektu, externích oponentů a dalších expertů na problematiku systému VaVaI. Závěrečnou zprávu tvoří osm dílčích závěrečných zpráv (Hodnocení veřejných výdajů VaV, Řízení VaV, Kvalita výzkumu, institucionální financování a hodnocení, Přehled systému ochrany duševního vlastnictví, Vazby mezi vědou a průmyslem, Mezinárodní spolupráce ve VaV, Lidské zdroje ve VaV, Bibliometrická analýza produkce, Bibliometrická analýza produkce – dodatky, celkem 850 stran) a Souhrnná závěrečná zpráva (75 stran), která propojuje dílčí výsledky jednotlivých zpráv.

Výstupy projektu

Rozcestník k výstupům, soubor typu docx, (23,62 kB)

Návrh implementace, soubor typu rar, (2,93 MB) 

První průběžná zpráva, soubor typu rar, (10,83 MB) 

Závěrečná zpráva_1.část, soubor typu rar, (25,56 MB) 

Závěrečná zpráva_2.část, soubor typu rar, (20,22 MB) 

Závěrečná zpráva_3.část, soubor typu rar, (28,75 MB) 

Druhá závěrečná zpráva_1.část, soubor typu rar, (19,8 MB) 

Druhá závěrečná zpráva_2.část, soubor typu rar, (27,44 MB) 

Sborníky, soubor typu rar, (17,06 MB) 

Ostatní, soubor typu rar, (787,74 kB)

Nahoru

Navigace v sekci

  • Ukrajina - informace pro oblast VŠ
  • Bezpečnost na vysokých školách
  • Aktuality
  • Strategické materiály
  • Analytické materiály
  • Mezinárodní kontext
  • Režim student
  • Uznávání zahraničního vzdělání
  • Legalizace - vyšší ověření vysokoškolských diplomů a dodatků k diplomům ČR pro zahraničí
  • Přehled vysokých škol v ČR
  • Seznam akreditovaných studijních programů v ČR
  • Národní akreditační úřad pro vysoké školství
  • Legislativa a metodické pokyny pro vysoké školy
  • Poskytovatelé zahraničního vysokoškolského vzdělání na území ČR
  • Financování vysokých škol
  • Národní plán obnovy pro oblast vysokých škol
  • Rozvojové a dotační programy
  • Habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem
  • RUV - Registr uměleckých výstupů
  • Studenti, stipendia a podpora studentů
  • Ceny ministra
  • Registry a číselníky, statistika, data
  • Ochrana osobních údajů
  • Projekty MŠMT
    • EUROSTUDENT VIII
    • Šetření DOKTORANDI 2021
    • Impuls II
    • Individuální projekty národní (IPN)
    • EUROSTUDENT VI
    • Impuls
  • Odkazy

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací